A’dan Z’ye Köpeklerde Kanlı İshal » Parvovirüs

Köpeklerde kanlı ishal, özellikle genç köpekleri etkileyen ve parvovirüs gibi ciddi hastalıkların belirtisi olabilen karmaşık bir durumdur. Endişelenmeyin , makalemizde, bu beklenmedik manzara arkasındaki nedenleri anlamaya , bu hastalıktan korunmak için neler yapmanız gerektiğine ve parvo hastalığından kurtulan köpekleri birlikte inceleyeceğiz.

Öyleyse hadi okumaya başlayalım…

Parvovirüs Ailesi

Köpeklerde Kanlı İshal (Parvovirüs) Nedir?

Parvovirüs, tek sarmallı DNA’ya sahip, Parvoviridae ailesine ait bir virüs türüdür. Bu virüs, özellikle köpeklerde ciddi sindirim sistemi enfeksiyonlarına ve kırmızı kan hücresi üretimini olumsuz etkileyen anemiye neden olabilen bir patojendir.

Hangi Yaş Grubundaki Köpekler Yüksek Risk Altında?

Parvovirüs genellikle genç köpeklerde daha yaygın ve ciddi şekilde etkilidir. Özellikle 6-16 hafta arasındaki köpekler, bağışıklık sistemleri henüz tam olarak gelişmediği için Parvovirüs’e karşı daha hassastır. Bu yaş aralığındaki köpeklerde hastalığın şiddeti ve riski daha yüksektir.

2019’da “Veteriner Mikrobiyoloji” dergisinde yayınlanan bir araştırma, 6 ila 16 haftalık yavru köpeklerin parvovirüs enfeksiyonuna en duyarlı olduğunu dönemi buldu. Çalışma ayrıca, parvoya karşı aşılanmayan yavru köpeklerde hastalığın daha fazla geliştiği sonucunu bizlere gösterdi.

Köpeklerde Kanlı İshal (Parvovirüs) Neden Olur?

Köpeklerde Parvovirüs genellikle bulaşıcı bir hastalıktır ve bir köpekten diğerine enfekte olabilir. Bu virüs genellikle fekal-oral yolla bulaşır, yani enfekte köpeğin dışkısıyla temas sonucu yayılır. Kirli çevrelerde, zararlı yiyecek ve sularla temas, köpeklerde özellikle bulaşma riskini artırabilir. Ayrıca, enfekte kişilerin temasıyla veya enfekte yüzeylere temas edildiğinde de bulaşma riski mevcuttur.

Köpeklerde Kanlı İshal (Parvovirüs) Belirtileri

Öncelikle köpeğinizin kakasından kan gelmesi köpeğinizin parvovirüs enfeksiyonuna maruz kaldığı sonucunu çıkarmaz.Bu enfeksiyonundan emin olmamız için birden fazla belirtiyi gözlememiz ve veteriner hekim kontrolünde parvovirüs testi yaptırmamız gerekmektedir.

1. Kusma
  2. Kanlı İshal (Dışkı)
  3. İştah Kaybı
  4. Uyuşukluk
  5. Ateş

Uyarı: Eğer köpeğinizin dışkısında kan gözlemlediyseniz en yakın veteriner kliniğine gitmeniz çok önemlidir.Bu virüste başarı erken teşhis ile oldukça yüksek olabilmektedir.

Parvovirüs Tehlikeli Midir?

Evet, Parvovirüs (CPV-2) köpekler için ciddi bir tehlike oluşturur.Parvovirüs aynı zamanda bağışıklık sisteminin hedef alır hızla bölünen hücreleri etkiler ve kan hücrelerinin üretimini bozabilir, bu da anemi riskini artırabilir.

Köpeklerin Kanlı İshalden (Parvovirüs) Kurtulma Şansı Nedir?

Halk arasında kanlı ishal olarak adlandırılan Parvovirüs olan bir köpeğin hayatta kalma olasılığı, köpeğin yaşı, sağlık durumu ve enfeksiyonun ne zaman bulaştığı , karma aşı olup olmadığı gibi bir dizi faktöre bağlıdır.Bu soruya net bir rakam ile cevap vermek zordur.Ancak dünya genelinde yapılan araştırmaları sizler ile paylaşmak isteriz;

🧬 2020 yılında “Animal Health Research Reviews” dergisinde yayınlanan bir araştırma, yetişkin köpeklerin parvovirüs ile hayatta kalma oranının %75-85 olduğunu buldu.

🧬 2019 yılında “Veterinary Microbiology” dergisinde yayınlanan bir araştırmaya göre parvovirüslü yavruların hayatta kalma oranı %68-92’dir.

Bu araştırmaların detaylarını incelediğimizde köpeğin aşılı olması ve erken teşhis parvovirüs ile mücadelede çok önemli rol oynamaktadır.

Köpeklerde Kanlı İshal Tedavisi

İnsan sağlığında ciddi bir rahatsızlık geçirdiğimizde hemen bir sağlık kuruluşuna başvurduğumuz gibi, aynı özeni köpeklerimizin sağlığına da göstermeli ve böyle hastalıklarda köpeklerimizi acilen bir veteriner kliniğine götürmelisiniz.

Parvovirüsün %100 tedavisi yoktur, ancak köpeğin önceden aşı olması tedavide önemli rol oynar.Genelleme yapacak olursak bu hastalığın tedavisi yatılı olarak hekim kontrolünde yapılmaktadır.Tedavinin ana amaçları dehidrasyon,enfeksiyon ve diğer komplikasyonları önlemektir.

Başarılı Bir Tedavi İçin Yapmanız Gerekenler

• Köpeğin parvovirüs olmasından şüphelendiğiniz ilk an zaman kaybetmeden köpeği güvendiğiniz bir veteriner kliniğine götürün.
  • Veterinerin dediklerine önem gösterin ve uygulayın.
  • Bu virüs oldukça bulaşıcı olduğu için diğer köpekler ile temas halinde olmasını engelleyin.
  • Parvovirüsün en yaygın ve tehlikeli etkilerinden biri dehidratasyondur. Veterinerinizin önerdiği şekilde sıvı takviyeleri sağlayın ve gerekirse damar yoluyla sıvı verilmesine izin verin.
  • Eğer hekim tarafından evde tedavi tavsiye edildiyse köpeğinizin stresini azaltmak için sakin bir ortam sağlamaya çalışın ve onunla rahatlayıcı vakit geçirin.
  • Parvovirüs ciddi bir hastalıktır ve köpeklerin iyileşmesi zaman alır. Köpeğinize karşı sabırlı olun ve onlara bolca sevgi ve destek sağlayın.
Hemen İletişime Geçin

Kliniğimiz ile iletişime geçmek için mail adresimizi veya numaramızı kullanabilirsiniz.

Ulaşım

Adres : Tevfik Bey, 20 Temmuz Cd. B-2 D:NO:25 H / 8, 34295 Küçükçekmece/İstanbul

info@kucukcekmeceveteriner.com.tr